TARİHÇEMİZ

FLO MAĞAZACILIK Hakkında

1960’lı yılların başında Ahmet Ziylan tarafından Gaziantep’te 50 metrekarelik ufak bir atölyede temelleri atılan FLO Mağazacılık, ısmarlama ayakkabı üretimi yapmak üzere faaliyetlerine başladı. 70’li yıllarda İstanbul’da başlayan yan sanayi imalatı ile birlikte rotayı İstanbul’a çeviren Ahmet Ziylan; 1985 yılında FLO Ayakkabı’yı kurdu ve burada ilk spor ayakkabısını üretmeye başladı.

1989 yılında bugün Türkiye’nin en fazla tercih edilen spor markası “Kinetix”i piyasaya sunan FLO Mağazacılık, 1994 yılında Polaris markasının tescilini aldı ve kısa zamanda terlik segmentinde de sektörün lideri konumuna ulaştı.

2001 yılında FLO markasıyla pazara adım atan FLO “ayakkabı mağaza zinciri” sistemini Türkiye’ye kazandırmış oldu. 

2003 yılında Dockers by Gerli markasının distribütörü olan ve daha sonra markanın lisanslı üretim hakkını satın aldı.

FLO Mağazacılık 2012 yılında ise İtalya’nın ikonik markası Lumberjack’i satın alarak ayakkabıdaki uzmanlığını Avrupa’ya taşıdı.

Yatırımlarıyla sektöre de destek olan FLO Mağazacılık; 2012 yılında 15 milyon TL yatırım yaparak Şanlıurfa’da ilk etapta yıllık 1 milyon 800 bin çift ayakkabı üretip yaklaşık 1000 kişiye istihdam sağlamayı hedeflediği ayakkabı fabrikasını kurdu.

2013 yılı Kasım ayında Gözde Girişim Sermayesi Yatırım ortaklığı A.Ş., BİM ve Mater Footwear BV ile güçlerini birleştirerek büyük bir ortaklığa imza attı.

İnsana ve sürdürülebilirliğe yaptığı yatırımlarıyla da dikkat çeken FLO Mağazacılık 2015 yılında 10 bin ekolojik test ve 1500 fiziksel test kapasitesine sahip Kalite Laboratuvarı’nı kurdu ve Nisan 2016’da TÜRKAK AKREDİTE belgesini aldı. 

FLO Mağazacılık 2016 yılında da Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi Capiton AG ile birlikte satın alarak son yılların en büyük satın almasını gerçekleştirdi.

2023 yılında Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olma hedefi doğrultusunda büyümesini hız kesmeden sürdüren FLO Mağazacılık bugün yurt içinde 409, yurtdışında 19’i franchise olmak üzere toplam 37 mağazasında 200 bin metrekarenin üzerinde satış alanıyla hizmet vermektedir. Doğrudan 6 bin dolaylı olarak 30.000 yakın kişiye istihdam sağlamakta, yılda 3 milyon 500 bin çiftin üzerinde ayakkabı üretimi ve 35 milyon çift ayakkabı satışı gerçekleştirmektedir.

MİSYONUMUZ

Ürün ve hizmet kalitemizi sürekli geliştirerek müşteri talep ve beklentilerini en üst seviyede karşılamak, güçlü bir iletişim ile tüketicimizle aramızda duygusal bir bağ yaratmak ve müşteri sadakatini sağlamak,

Yurt içi ve yurt dışında mağazalar zincirini büyüterek en çok tercih edilen lider ayakkabı zinciri olmak, rekabet gücümüzü ve kârlılığımızı arttırmak.

VİZYONUMUZ

Firmamızın ulusal / uluslararası pazarda etkinliğini ve verimliliğini arttırmak amacıyla kendi uzmanlık alanımızda kendi yöntemlerini sürekli geliştiren, sektörün öncülüğünü yapan, Türkiye´nin güvenilir ve saygın kuruluşu olmak.