Lumberjack Türkiye ve Avrupa'da Ziylan Grup Sinerjisi ile Büyüyor 13 Mart

LUMBERJACK TÜRKİYE VE AVRUPA’DA ZİYLAN GRUP SİNERJİSİ İLE BÜYÜYOR

Jaklin GünerLumberjack ile Avrupa pazarına hızlı bir şekilde girdiklerini, 2014’ün Lumberjack için atılım yılı olacağının ifade eden Ziylan Grup CEO’su Jaklin Güner, “Kaliteli ve yenilikçi bir markayla, ayakkabıyı erişebilir bir fiyata sunarak, ülkemizdeki önemli bir potansiyeli değerlendirme şansımız oldu.  Lumberjack bizim asıl motivasyonumuz olan dünya markası olma yolunda başta İtalya olmak üzere, Avrupa ve daha sonra da dünyaya açılma stratejimizin temel taşı konumunda. Hedefimizi büyüttük, 2014 yılında Ziylan Grup olarak 1.3 Milyar TL’lik ciro hedefimizin içinde yaklaşık %12’lik payı Lumberjack’e ait olacak” dedi.

Bünyesinde FLO, Polaris, Kinetix, Dockers ve Lumberjack başta olmak üzere çok sayıda marka bulunan Ziylan Grubu’nun CEO’su Jaklin Güner,  8 Mart Dünya Kadınlar Günü akabinde kadın perakende basın mensuplarıyla buluştu. Sohbet buluşmasında, Ziylan Grup bünyesine 2.5 yıl once katılan Lumberjack markası ile ilgili bilgileri de paylaşan Güner, 2014 yılını Lumberjack için atılım yılı olarak ilan etti. Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda 10 global markadan birini Ziylan Grup bünyesinden çıkarma hedeflerini hatırlatan Güner, “Lumberjack markası ile öncelikle Avrupa’da daha sonra da  gerçekleştirmeye başladığımız distribütörlük anlaşmaları ile özellikle Ortadoğu ve tüm dünyada ürünlerimiz en kısa sürede satılmaya başlayacak. Bu doğrultuda FLO’nun perakende mağazacılık deneyimi ve Lumberjack’in uluslararası platformda tanınan bir marka olması bir sinerji yaratıyor.  Yurtdışı operasyonumuzu Türkiye’deki iş modeliyle sürdürmeyi planlıyoruz. Flo ile ayakkabı perakendeciliğine devam ederken, toptan kanalına da Lumberjack gibi güçlü bir marka ile giriş yaptık. 2014 yılında Ziylan Grup olarak 1.3 Milyar TL’lik ciro hedefimizin içinde yaklaşık %12’lik payı Lumberjack’e ait olacak” dedi.

 

Lumberjack artık bir aile markası

Lumberjack’i satın aldıklarında, bu operasyonun hem Avrupa ayakkabı pazarında, hem de Türkiye’de çok büyük ses getirdiğini, herkesin merakla Ziylan Grup bünyesindeki yeni Lumberjack’i beklemeye başladığını anlatan Güner, markadaki değişimi şu sözlerle anlattı: “Lumberjack’i satın aldıktan kısa bir süre sonra çok hızlı bir değişim sürecinin içine girdik. İşe markanın merkezini modanın başkenti Milano’dan, önemli moda markalarının showroom’larının bulunduğu Navigli bölgesine taşıyarak başladık. Avrupa’daki müşterilerimize daha hızlı ve iyi hizmet verebilmek için Brand Park adlı şirketimizin kuruluşunu gerçekleştirdik. Şu anda bu şirketimiz 34 kişilik ekibiyle, Lumberjack markası için çalışıyor. Ekibimizi ve operasyon modelimizi yeniledik. Lumberjack artık “family brand” yani bir aile markası.  Lumberjack’in logo ve amblemininde de yeni stratejimiz doğrultusunda yenilenmeye gittik. Kaliteli ve yenilikçi bir markayla ayakkabıyı erişebilir bir fiyata sunmak temel stratejimiz. Ayakkabıdan sonra tekstil, çanta, aksesuar, çorap, iş ayakkabıları, ev giyimi, parfüm gibi birçok kategoride hem kendimiz hem lisans yoluyla birçok yeni ürün de yakında koleksiyonumuza katılacak.”

 

“5 yıl sonra 5.5 milyon Lumberjack ayakkabı satacağız”

2014’te toplamda 2.2  milyon çift Lumberjack ayakkabı satacaklarını söyleyen Güner, Bunun 1.4 milyon adedi İtalya ağırlıklı Avrupa satışlarından geleceğini, 5 yıl sonra ise Avrupa ve Türkiye pazarında 5.5 milyon çift ayakkabı satmayı öngörüdüklerini aktardı. AT Kearney’in araştırmasına göre Türkiye’de 2013 yılı ayakkabı pazarının yaklaşık 7 milyar TL’lik (3.5 milyar USD) bir hacme sahip olduğunu, diğer bir deyişle pazarda 210 milyon çift ayakkabı satışına ulaşıldığını belirten Güner şunları söyledi: “IPSOS hazır giyim tüketici endeksi raporuna göre Ayakkabı sektörünün yüzde 11’ini, organize ayakkabı perakende sektörünün metrekare bazında yüzde 45’ini Ziylan Grup oluşturuyor. Lumberjack’in parçası olduğu Ziylan Grubu, sektöründe kuralları belirleyen, sektörünün ana oyun kurucusu konumunda.

Bugün, Lumberjack modellerine, tüm Flo mağazalarının yanı sıra Boyner, YKM, Özdilek, Ayakkabı Dünyası, Gencallar gibi zincir mağazalarda ve toplamda 1000’in üzerinde satış noktasında bunun yanı sıra online olarak flo.com.tr’den ulaşmak mümkün.”

 

Ortaklığımız, global marka olma yolunda atılmış bir adımdır

Bir yandan Lumberjack operasyonunu tamamlarken diğer yandan grubun yeniden yapılanmasını sağlayacak çok önemli kararları uygulamaya koyduklarını belirten Güner, “Ziylan Grubu’nu global marka olma hedefine taşıyacak bir partner ile yani Gözde Girişim, BİM ve Turkven konsorsiyumu ile gerçekleştirdiğimiz ortaklığı çok değerli buluyoruz. Bu kapsamda 5 yıllık büyüme stratejimizi ve yol haritamız hazır. 2015 yılı sonuna kadar tüm mağaza sayımızı 450’nin üzerine, toplam satış alanımızı ise 215 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

 

“Lumberjack is Back” kampanyasını herkes çok sevdi

“Lumberjack is Back” temasıyla yayınlanmaya başlayan ve büyük ilgi gören Lumberjack’in yeni reklam filminin kahramanı Lumberjack adamın sakallı beresinin gençler arasında fenomen olduğunu aktaran Güner “Reklam filminde “Lumberjack” isimli bereli ve örgü sakallı oduncu kahramanımız zorda kalanların kurtarıcısı oldu. Reklam süresince çalan, Serdar Erener’in bestelediği ve vokalini yaptığı “Lumberjack is Back” şarkısı da ritmik melodisiyle akılarda kaldı. Reklamdaki sakallı bere yok sattı hatta iki kez üstüste sipariş vermek durumunda kaldık.  Yine Facebook üzerinde oynanan Lumberjack Adam oyunları fenomen haline geldi. Lumberjack Metro Macerası oyunu 7 haftada 50.000 kişi tarafından sevilerek oynandı.   Toplam oynama süresi 1 yıl 77 gün civarında. Sosyal medyada 1 milyona yakın “like” aldı. Özetle Lumberjack sosyal medyada da çok sevildi” açıklamasını yaptı.

 

2014-2015 Sonbahar/Kış Koleksiyonu fuarlarda göz dolduruyor

Türk ve İtalyan ekiplerce geliştirilen ve çok emek harcanarak dikkatle hazırlanan  2014-2015 Sonbahar/Kış Koleksiyonu’nun Micam Fuarı’nda büyük beğeni topladığını belirten Güner,  “Sonbahar/kış koleksiyonunda Lumberjack markasının güçlü olduğu ve artık klasik olmuş River, Navigator gibi klasik modellerinde çeşitlendirirken; doğaya saygılı ve geri dönüştürülebilir ürünlerden oluşan  geniş bir koleksiyon hazırladık. Koleksiyonlarımızı Garda (italya), GDS(Almanya), Who is next (Almanya) gibi uluslararası fuarlarda tanıtmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

 

2013 yılı Ziylan Grup için her açıdan başarılı bir yıl oldu

Ziylan Grubu 2013 yılında perakende satış alanını yüzde yirminin üzerinde arttırırken, cirosunu da yüzde 30 civarında büyüttü. Mağazalarında 80 milyon ziyaretçi ağırlayan Ziylan Grubu 2013 yılında 38 yeni mağaza açtı. Bugun itibarı ile 297 mağaza ve 160.000 m2 ye yakın satış alanıyla hizmet veriyor. .

 

Ziylan Perakende Akademisi’nden 2 bin kişi mezun olacak

Ziylan Grup’un 2023 hedefleri doğrultusunda hayata geçirdiği, Ziylan Perakende Akademisi hakkında bilgi veren Güner, yeni nesil perakendecileri sektöre kazandırmak ve  mevcut çalışanlarını geliştirmek amacıyla Ağustos ayında başlatılan Ziylan Perakende Akademisi’nin şu ana kadar 500’ün üzerinde mezun verdiğini,  Ziylan Perakende Akademisi’nin düzenlenen bu ilk programının sonunda tüm yurt düzeyinde ortalama 2 bin ekip üyesine eğitim vermeyi planladıklarını söyledi. “Türkiye 2023 hedefleri için hamle yapacaksa, mutlaka kadınların çalışma hayatına katılım oranını artırmalı” diyen Jaklin Güner, Ziylan’da mağazalarla birlikte kadın çalışan oranının yüzde 35, merkez yönetici kadın kadrosunun ise yüzde 22’sinin kadın olduğunu; Türkiye ortalamasının üzerindeki bu oranı daha da yukarılara çekmeyi hedeflediğini sözlerine ekledi.

< Geri dön